כבר כמה שבועות

ממש מידי יום, אני פותחת את YNET רק בכדי לנקות קצת את הראש מכל משימות היום-יום, לברוח קצת לחיים אחרים שהם לא שלי. ואז בום. יהודי הוכה עד זוב דם בגרמניה ע"י אפריקאים עד שהתעלף ואיבד את ההכרה. לאב עם כיפה שנסע עם ילדיו ברכבת במרכזה של לונדון הקוסמופוליטית היפה, הקריא האיש שעמד לידו את הפרוטוקולים של זקני ציון שנמצאים בכל חנות ספרים – המסמך האנטישמי הנפוץ ביותר בעולם. האמריקאים שקוראים בניו ג'רזי השקטה והשלווה – שהיהודים הם אלה שאשמים בכל, גם ברצח של עצמם בבית הכנסת השכונתי , ובכלל שכבר יעופו מכאן כי לפני שהם הגיעו לכאן, הכל היה טוב.

ובתוך כל חדשות השנאה היוקדת ליהודים, אני שואלת את עצמי למה, על מה ומה רוצים מאיתנו. מחשבות מתחילות להתרוצץ בראשי מעורבבות במילים פחידות כמו נאצים, שואה, השמדה ומלחמת עולם. ופתאום, האנטישמיות נראית לי כמפלצת ענק שיכולה על היהודים, גם אם יש להם מדינה. כמו שכתוב בסוף ספר הזוהר.

והשאלות לא עוזבות אותי, למה דווקא אותנו ומה אנו צריכים לעשות. כאילו יש איזה כח שמסדר את אלפי שנות האנושות בצורה כזאת שהיהודים נרדפים ולא נכחדים ולא נעלמים. אומות ועמים שלמים נמחו מעל פני האדמה, ואנחנו עדיין פה חזקים מתמיד. על בטוח שיש לזה סיבה.

אחוזת פחד אני סוגרת את מסך המחשב מנסה לברוח מחדש אל החיים שלי והר המשימות שהבוס לי שלח לי. אבל כבר כמה שבועות, ממש מידי יום, אני לא מצליחה. אני לא כבר לא יכולה לנתק את מהמשימות הפרטיות שלי מהמשימה המשותפת שלנו, היהודים. אנחנו חייבים להבין למה שונאים אותנו, לגלות מה תפקידנו – ולבצע אותו.

אבל איפה, איפה אני יכולה למצוא את התשובות לשאלות הכל כך חשובות על העם שלי על האיום שהוא חי בו כבר אלפיים שנה. ולמה למה שונאים אותנו ורוצים להשמיד אותנו. מתכונים כדורגל נסיעות לחו"ל במבצע אימונים אישיים מוצרי חשמל סרטים הצגות קליפים מה אין שם באתרי החדשות. אבל מה עם התשובות לשאלה האמיתית – מה תפקיד עם ישראל?

והלוואי שעל זה יכתבו ב- YNET