שיכלולים והתפתחות בנושא הרמת סינוס פתוחה

בכל הקשור להשתלות שיניים ישנו נתון אחד מיני רבים, אך העיקרי מביניהם שעליו תלויים לא מעט מהמטופלים שעוברים טיפולי שיניים. נתון זה הוא כמובן כמות העצם שקיימת בשן של המטופל, עימה ניתן לבצע השתלה חדשה של השן ולהרכיב שתל בצורה בטוחה ומעולה. אך לא ישנם לא מעט מקרים אשר מובילים לאיבוד של עצם השן, החל מפגיעות פיזיות קשות ועד למחסור בסידן אשר שכיח בעיקר בקרב האוכלוסייה הבוגרת. עם זאת בשנים האחרונות נרשמו לא מעט פיתוחים ושיכלולים בתחום הרמת סינוס פתוחה, כאלו המאפשרים חיכוך מינימלי ככל הניתן באזורים הרגישים של פה המטופל.

הרמת סינוס באמצעות בלון

אחת הפעולות המרכזיות בהשתלת עצם היא כמובן הרמת שכבת הסינוס, האמורה לשמור על שן העצם
ובכך גם מונעת פתיחת חלון בצידו של הפה ומצמצת את ההתערבות הכירורגית עד כמה שניתן.
הרמת הסינוס מצריכה מרחב עבור המטפל בכדי למלא את חלל העצם שחסר, עד תחילת שנות האלפיים מעבר זה נעשה באמצעות יצירת חלון בלחי המטופל ומה שהביא לא פעם לזיהומים שונים וסיבוכים.
כיום הרמת הסינוס באמצעות בלון סיליקון, מאפשרת למטפל לא רק הרמה קלה ועדינה של הסינוס אלא גם התערבות מינימלית ובמרבית המקרים גם להכניס את השתל המיועד עוד באותו הניתוח. השיטה נחשבת לבעלת אחוזי הצלחה גבוהים ובעיקר לחזרה מהירה אל השגרה.

מקדח אטראומטיי

בעשור האחרון שיטת המקדחים האטראומטיים הפכה להיות די נפוצה, היא מצליחה לחסוך לא מעט זמן עבור המטופלים וחזרה אל שגרה מהירה אלא גם כאב לא קטן בכל הקשור להרמת סינוס. אם בעבר הרמת סינוס פתוחה התבצעה תוך כדי חשיפה מלאה של העצם, כיום בעזרת מקדחים אטראומטיים ניתן לבצע הרמת סינוס בצורה זעירה ולא פולשנית. השלב הראשון הוא כמובן חשיפת העצם, ובניגוד להרמת סינוס מסורתית בפעולה זו נדרש חתך די זעיר. לאחר חשיפת העצם מקדח אטראומטיי ידחוס את שארית העצם שנותרה בשן ובמידת הצורך גם "יעמיס" עצם חדשה אל האזור. בסיום הטיפול יהיה ניתן גם לקבע את השתל החדש וללא זמן המתנה או החלמה כמו בטיפולים קודמים.